poniedziałek, 22 lipca 2013

okiennice na balkonie - samodzielne malowanie i nietypowe zastosowanie


 Mój pomysł na okiennice na balkonie.
czyli,
co można zrobić z  okiennic?
 Nie zawisły przy oknie. Nie zawisły zadziornie na pustej ścianie. Nie stoją na podłodze luźno oparte...

Kupiłam surowe drewniane ażurowe drzwiczki w sklepie budowlanym i lazurę do malowania. Postanowiłam pomalować je na ciemny brąz. Jak poszło mi samodzielne malowanie okiennic, można zobaczyć na zdjęciach poniżej.

O dziwo lazura po wyschnięciu stwarza wrażenie, że drewno było malowane profesjonalnie...  drewno zupełnie inaczej wygląda niż po bejcy lub lakierobejcy. 














Pierwszy raz malowałam takim specyfikiem jak lazura :) jestem bardzo zadowolona z efektu jaki po niej sie uzyskuje.




Lazura jakiej użyłam:

Efekt jednokrotnego malowania lazurą:



Substancja lekko kleista, silikonowata. łatwo się rozprowadza. Szybko przyjemnie maluje. Malowałam jeden raz poprawiając po wyschnięciu niedociągnięcia.


A oto cel moich malarskich i montażowych poczynań:



Mini ścianka na balkonie. Zamocowana w najwęższym miejscu przy barierce, gdzie nie mogłam posadzić roślinek zasłaniających widok przez barierkę. 
Nie jestem zwolenniczką całkowitego zasłaniania barierki poprzez osłony materiałowe, maty bambusowe/wiklinowe czy płotki, gdyż zasłaniają widok dziecku. Dlatego zawsze mam wysokie rośliny wzdłuż barierki dyskretnie przysłaniające mój balkon, ale nie blokujące całkowicie widoku córce.
Jednak ten kawałek przestrzeni koło ławeczki był zawsze moim słabym punktem. Widok na wylot w samych drzwiach balkonowych (mieszkamy na wysokim parterze) zawsze mnie irytował. Nie dało się posadzić w tej szczelinie wysokiej rośliny, a te wiszące nie sprawdzają się u nas za dobrze, z powodu naszych częstych wyjazdów... zwyczajnie podsychają, chorują z nadmiaru słońca i niedostatku wody.
Długo zastanawiałam się co zrobić z tym "okienkiem" na świat... i w końcu zdecydowałam, że drzwiczek ażurowych wykonam przysłonę balkonową.. atrapę okiennic.






Jak dla mnie bardzo przyjemnie spędzone popołudnie na domowym hendmejdzie :) szybkie i niedrogie zakupy.  Dwa skrzydła drzwiczek w stanie surowym 78 zł, farba 37 zł. Łatwe malowanie, szybkie schnięcie, zero zapachów (niesamowity plus tego preparatu)  i bezproblemowy montaż do barierki. Efekt widoczny jeszcze przed wieczorem :) Kwiatki jeszcze ładne (bo jestem przed dłuższym wyjazdem... fotki po przyjeździe nie byłyby takie kolorwe :))).




4 komentarze:

  1. Świetny pomysł! Wszystko bardzo ładnie komponuje się ze sobą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomysłowe i ładne :)))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. balkon piękny ! jeszcze bardziej to wszystko do siebie pasuje ! rewelacja !

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiecie co dziewczyny, dziś jak mam jakiś mega ruch pod blokiem to co raz bardziej jestem przekonana o walorach tych "okiennic" przy barierce. A efekt wizualny to pewnie kwestia gustu...
    ...Chociaż całkiem niezle mi wyszły ;) jak się znudzą tutaj to zawsze można je gdzieś zawiesić :)

    dzięki za miłe komentarze :)

    OdpowiedzUsuń