niedziela, 27 stycznia 2013

dekoracja ze słoiczka i ziaren

słoik wypełniony siemieniem lnianym
Z okazji zbliżających się Walentynek i związanym z tym świętem dekorowaniem wnętrz serduszkami, proponuję oryginalny, aczkolwiek szybki w wykonaniu stojak-wieszak na walentynkowe ozdoby.

- DIY -

Wystarczy gałązka, słoiczek, wstążeczka, ziarna do wypełnienia. 





Pokazuję pomysł z wypełnieniem słoiczka ziarnami kawy oraz siemienia lnianego. Równie dobrze można wykorzystać ziarna kawy, nasiona słonecznika pasiastego lub czarnego w łupinach, pestki owoców lub gruboziarnistą sól kuchenną.




Słoik powinien mieć ładny kształt, by był dekoracją samą w sobie. Ja użyłam wysokiego słoiczka po szparagach. Wykorzystałam wstążeczkę do dekoracji i zamaskowania gwintu.

słoik wypełniony ziarnami kawy
Słoik wypełniony kawą ziarnistą, ozdobiony sznurkową siatka i wstążeczką

Według uznania można użyć oczywiście więcej dekoracji na słoiku. Pokazuje również propozycję z przywiązaną na słoiczku siateczką sznurkową. W doroślejszej wersji sugeruję zastosowanie wstążeczki czarnej. Stojak będzie wtedy tworzył ładne, neutralne tło dla kolorowych serc. 




W swoim projekcie zdecydowałam się na kolorowy akcent w postaci czerwonej kokardki, gdyż u mnie serca są w neutralnej barwie. Zostały wykonane własnoręcznie z masy solnej. Podobają mi się takie "surowe" i niebarwione.



serce z masy solnej
serce z masy solnej


Serca udekorowałam przed wstawieniem do piekarnika robiąc nacięcia (śrubokrętem płaskim) na kształt ściegu fastrygowanego lub obramowania brzegu materiału. Dziurki na sznurek zostały również wykonane przed pieczeniem.



Moja propozycja dekoracji z masy solnej.
Mój przepis na idealną masę solną:
1 szkl. mąki
1 szkl. soli
0,5 szkl. wody

 Wszystko dokładnie mieszamy i zagniatamy w jednolitą masę. Jeżeli masa lepi się do rąk to dodajemy jeszcze odrobinę mąki. Potem lepimy z niej już to co tylko chcemy. Pieczenie ok. 20 minut. Ja wyciągam figurki, gdy mają kolor ciastek.



Moja propozycja stojaka na własnoręcznie wykonane dekoracyjne zawieszki.


Inny stojak na serduszka i dekoracyjne zawieszki prezentowałam w pierwszym styczniowym poście:

"zawieszki serduszka z filcu"

aby przejść szybko do niego, to 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz